Najważniejsze informacje z regulaminu hotelu dla psów OK Pets
Godziny przyjazdów i odbiorów psów:
Opiekujemy się psami całodobowo, jednak psich gości przyjmujemy i oddajemy codziennie w przedziale godzin od 7.00 do 19.00 po uprzednim umówieniu się na konkretną godzinę odpowiadającą zarówno Państwu jak i nam. Prosimy o punktualny przyjazd. W przypadku spóźnienia lub wcześniejszego przyjazdu z uwagi na inne obowiązki możemy być niedostępni poza umówionym czasem przyjazdu.
Sposób naliczania doby i rozliczeń:
Doba hotelowa naliczana jest w systemie 24-godzinnym, co oznacza, że rozpoczyna się w momencie pozostawienia psa pod opieką i kończy o tej samej godzinie dnia następnego, po czym naliczana jest kolejna doba. Za pobyt swojego pupila można wygodnie zapłacić gotówką, blikiem, kartą zbliżeniowo w dniu odbioru psa.
Wyżywienie i podawanie leków:
Każda zmiana diety u psa może wiązać się z problemami trawiennymi. Wymagamy, aby na pobyt przywieźć karmę którą psiak je na co dzień. Leki powinny być dostarczone w oryginalnym opakowaniu wraz z dokładną instrukcją ich dawkowania. Rekomendujemy, aby na wszelki wypadek przygotować zapas karmy i leków na dodatkowe 1-2 dni.
Zdrowie i warunki przyjęcia do hotelu:
Prosimy o zadbanie by pies przyjechał do nas wolny od chorób zakaźnych. Pies może przyjmować leki, ale nie nie może być chory na choroby zakaźne, wirusowe, bakteryjne, grzybicze lub być świeżo po infekcji. Jeżeli w ostatnim czasie psiak miał problemy zdrowotne (biegunka/wymioty, antybiotykoterapia, zaostrzenie chorób przewlekłych, pogorszenie stanu zdrowia seniorów czy cieczka) prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym fakcie PRZED pobytem, co może mieć wpływ na decyzję o przyjęciu psa do hotelu.
Przed pobytem psa prosimy o upewnienie się czy wszystkie szczepienia i zabezpieczenia są aktualne. Z uwagi na zdrowie Państwa podopiecznych wprowadziliśmy obowiązek dodatkowego szczepienia przeciwko Bordetella bronchiseptica szczepionką Nobivac KC/ lub Oral Bb Plus (minimum 3 tygodnie przed planowanym pobytem).
Wymagane zabezpieczenie psa:
-
Wścieklizna
-
Kaszel kenelowy (szczepionka Nobivac KC lub Versican Plus Oral Bb)
-
Choroby zakaźne
-
Odrobaczenie nie starsze niż miesiąc lub zaświadczenie o badaniu kału przeciwko obecności pasożytów
-
Zabezpieczenie przeciwko pchłom i kleszczom
Obowiązek sprawdzenia wymaganych szczepień leży po stronie właściciela. Ich brak może spowodować odmowę przyjęcia psa do hotelu.
Ze względu na bezpieczeństwo pozostałych psich gości oraz obsługi hotelu nie przyjmujemy psów:
-
agresywnych względem ludzi oraz skrajnie agresywnych względem psów
-
cierpiących na problem separacyjny, nadmierną lękliwość, przywiązanie do opiekuna lub inny problem behawioralny obniżający dobrostan psa podczas pobytu
-
w stanie zdrowia stanowiącym podwyższone ryzyko jego pogorszenia z uwagi na zmianę miejsca pobytu
-
suczek w cieczce oraz ciąży
-
bez pozytywnie odbytego przygotowania do pobytu (minimum 1 spotkania aklimatyzacyjnego)
Regulamin hotelu dla psów OK Pets
§ 1. Postanowienia ogólne
OK Pets hotel dla psów jest własnością firmy OK Pets Olimpia Kłosińska - Spyrka z siedzibą przy ul. Podgórnej 3b, 42-460 Przeczyce
§ 2. Definicje
Ilekroć w niniejszym regulaminie użyte zostaną niżej wymienione sformułowania należy przez nie rozumieć:
Powierzający - osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, posiadająca pełną zdolność do czynności cywilno-prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, będąca opiekunem prawnym zwierzęcia bądź przez niego upoważniona na piśmie, która korzysta z usług Hotelu.
Hotel - miejsce tymczasowego pobytu, w którym zwierzęta mają zapewnioną opiekę pod nazwą OK Pets hotel dla psów.
§ 3. Zakres obowiązków i odpowiedzialności Hotelu
1) Opieka nad zwierzętami w zakresie ustalonym z Powierzającym oraz wykonanie zleconych przez Powierzającego czynności ze szczególną starannością, według swej najlepszej wiedzy i umiejętności.
2) Dostosowanie formy opieki do indywidualnych potrzeb zwierzęcia oparty na wizycie aklimatyzacyjnej, określeniu kompetencji społecznych psa, wywiadzie behawioralnym i informacjach zawartych w Formularzu Zgłoszeniowym oraz Karcie Gościa. Ostateczny wybór formy opieki i bezpieczeństwa zakwaterowania leży po stronie Hotelu.
3) Dbanie o dobrostan fizyczny i psychiczny powierzonego zwierzęcia, a w razie konieczności - otoczenia go niezbędną opieką weterynaryjną, powiadamiając niezwłocznie o tym fakcie Powierzającego.
4) Żywienie psa karmą dostarczoną przez Powierzającego, regularne podawanie leków oraz przestrzeganie zaleceń dotyczących pielęgnacji. W przypadku podwyższonej aktywności psa podczas pobytu Hotel może zadecydować o podwyższeniu dziennej dawki pokarmu w celu uniknięcia utraty masy ciała. W przypadku utraty apetytu trwającego powyżej 24h Hotel zobowiązuje się poinformować o tym fakcie Powierzającego i wdrożyć zalecone przez Powierzającego działania.
5) Zapewnienie zwierzęciu odpowiedniej ilości indywidualnego czasu spędzonego z opiekunem Hotelu, aktywności oraz odpoczynku dobranych do wieku, aktualnego stanu zdrowia i predyspozycji psa.
6) Zapewnienie wyłącznie prawidłowych interakcji społecznych dostosowanych do kompetencji danego psa. O rodzaju interakcji i jej uczestnikach decyduje Hotel mając na uwadze komfort i bezpieczeństwo wszystkich gości. Powierzający psa ma prawo nie życzyć sobie jego kontaktu z innymi psami. Powierzający zezwalający na kontakt jego psa z innymi psami akceptuje jednoczenie wszelkie zagrożenia płynące ze wspólnej zabawy w grupie. Wszystkie psy dopuszczone do zabawy w grupie zostały zakwalifikowane do tego typu opieki poprzez wnikliwy proces aklimatyzacyjny i ocenę behawioralną. Psy mające kontakt z innymi psami mogą w zabawie podrapać się lub w inny nieumyślny sposób wyrządzić sobie krzywdę. Hotel nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek urazy/choroby, które pojawiły się w trakcie zabawy z innymi psami, a także w trakcie spaceru (podbiegnięcie obcego psa) czy innych aktywności w ogrodzie. Korzystając z ogrodu może dojść do nasilenia objawów alergicznych (alergików prosimy o zaopatrzenie w niezbędne leki) lub do kontaktu z owadami (w przypadku psów uczulonych na użądlenia owadów niezbędne jest poinformowanie o tym opiekuna przed pobytem i przywiezienie niezbędnych leków wraz zaleceniami dotyczącymi dawkowania). Psy w ogrodzie korzystają z ogólnodostępnych misek z wodą co w przypadku psów o wrażliwym żołądku może spowodować zaburzenia jelitowe w przypadku zetknięcia się z inną florą bakteryjną. Pomimo najwyższej dbałości o higienę i profilaktykę zdrowotną nie jesteśmy w stanie zagwarantować, iż inny podopieczny nie jest bezobjawowym nosicielem jakieś choroby.
7) Spacery poza teren hotelu odbywają się w przypadku wyrażenia zgody przez Powierzającego, a ich częstotliwość jest ustalana przez Hotel. Z uwagi na bezpieczeństwo pies zabezpieczony jest linką treningową będącą na wyposażeniu Hotelu. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za wadliwość dostarczonych wraz psem akcesoriów spacerowych (np. pęknięcie obroży, szelek). W przypadku psów ponad normatywie ciągnących na smyczy lub psów, których wyprowadzanie zagraża ich zdrowiu i bezpieczeństwu min. z powodu niemożności ubrania bezpiecznych akcesoriów spacerowych, zastrzegamy sobie prawo do nie wyprowadzania psa poza teren hotelu.
8) W przypadku zakwaterowania dwóch lub większej ilości psów z jednego domu w jednej przestrzeni, Powierzający oświadcza, że psy są dla siebie bezpiecznymi towarzyszami. Powierzający przyjmuje do wiadomości, że na skutek ograniczonej przestrzeni wzrasta ryzyko konfliktów, a Hotel nie bierze odpowiedzialności za powstanie urazów np. na skutek pogryzienia czy przygniecenia się psów.
9) Hotel posiada możliwość i stosowną wiedzę do podjęcia się opieki nad szczeniętami i psami geriatrycznymi, jak również psami wymagającymi specjalnej troski. Każdorazowo zakres opieki, wymagania a także cena ustalana jest indywidualnie.
10) Istnieje możliwość ustalenia dodatkowych odpłatnych usług takich jak transport, wizyta u lekarza weterynarii lub groomera, indywidualna porada lub konsultacja behawioralna.
§ 4. Godziny pracy Hotelu
1) Przyjazdy i odbiory zwierząt odbywają się w godzinach 7.00-19.00 po obopólnym umówieniu się.
2) Zastrzegamy sobie prawo do czasowego opuszczania hotelu w celu realizowania: spacerów, wizyt u lekarza weterynarii, groomera, odwożenia psa do domu właściciela itp.
3) Wejście na teren hotelu jest możliwe wyłącznie w asyście przedstawiciela Hotelu i zgodnie z jego wskazówkami bezpieczeństwa. Wchodząc na teren Hotelu Powierzający wyraża zgodę na objęcie jego osoby monitoringiem wizyjnym.
§ 5. Warunki przyjęcia zwierzęcia do Hotelu i zobowiązania Powierzającego
1) Przyjęcie psa na pobyt w Hotelu odbywa się na podstawie przesłanego Zapytania o termin, Karty Gościa a także spotkania aklimatyzacyjnego, oceny kompetencji społecznych psa i wywiadu z Powierzającym. Odbycie spotkania aklimatyzacyjnego jest obowiązkowe. Ostateczna decyzja o dalszym przygotowaniu psa do pobytu, a także przyjęciu psa i doborze formy opieki leży po stronie Hotelu.
2) Rezerwacja terminów odbywa się poprzez kontakt z Hotelem. Dowodem rezerwacji jest potwierdzenie wysłane przez Hotel poprzez wiadomość tekstową pod wskazany przez Powierzającego numer telefonu.
3) Zwierzę powierzone pod opiekę musi posiadać aktualne szczepienie przeciwko wściekliźnie, chorobom zakaźnym, Bordetelli bronchiseptica, być odrobaczone i zabezpieczone przeciwko pchłom i kleszczom. Niezbędne jest okazanie pracownikowi Hotelu książeczki zdrowia lub równoważnego dokumentu. Hotel akceptuje również przesłanie zdjęć książeczki zdrowia lub równoważnego dokumentu poprzez wiadomość tekstową lub e-mail.
4) Sprawdzenie aktualności szczepień, odrobaczania i zabezpieczenia przeciwko pchłom i kleszczom przed pobytem, leży po stronie Powierzającego. Ich brak może skutkować odmową przyjęcia psa pod opiekę.
5) Powierzający zobowiązuje się udzielić wszystkich, prawdziwych informacji o zwierzęciu, które przekazuje pod opiekę Hotelu przed rozpoczęciem opieki nad zwierzęciem w Hotelu, a w szczególności do poinformowania Hotelu o:
- aktualnym stanie zdrowia przekazywanego zwierzęcia, oraz historii chorobowej jeżeli taka wystąpiła w ostatnich 2 miesiącach przed planowanym pobytem
- wystąpieniu biegunek i wymiotów,
- pogorszeniu stanu zdrowia seniorów,
- apatii,
- utracie apetytu,
- cieczce,
- zaostrzeniu chorób przewlekłych,
- ograniczeniach w mobilności,
- antybiotykoterapii,
- nasileniu objawów alergicznych i dermatoz,
- innych istotnych objawów zaobserwowanych przez Powierzającego.
6) Powierzający zobowiązany jest do rzetelnego poinformowania Hotelu o charakterze przekazywanego zwierzęcia, co pozwoli na ograniczenie/uniknięcie ewentualnych konfliktów z ludźmi i innymi zwierzętami oraz dostosowanie formy opieki przez Hotel. Każdorazowo należy poinformować Hotel o ewentualnych zmianach w zachowaniu psa:
- jeżeli miały one miejsce od spotkania aklimatyzacyjnego lub ostatniego pobytu,
- skłonności do wokalizacji, lęku separacyjnego, niszczenia przedmiotów, apatii, utraty apetytu i innych zaburzeń zachowania podczas czasowej nieobecności Powierzającego
- przekazania Hotelowi wszystkich niezbędnych wskazówek, które Powierzający uzna za istotne.
7) W przypadku wystąpienia objawów chorobowych Powierzający upoważnia Hotel do udzielenia psu niezbędnej pomocy i skorzystania z opieki weterynaryjnej. Hotel po zaobserwowaniu niepokojących objawów u podopiecznego zobowiązuje się poinformować o tym fakcie Powierzającego. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z Powierzającym Hotel podejmie odpowiednie kroki, aby udzielić podopiecznemu pomocy według swej najlepszej wiedzy i umiejętności.
8) Powierzający zobowiązuje się pokryć koszty transportu zwierzęcia do lecznicy oraz koszty leczenia weterynaryjnego. Hotel nie bierze odpowiedzialności za problemy zdrowotne zwierzęcia wynikające z:
przypadkowych urazów w trakcie zabaw z innymi psami, spacerów lub innych aktywności,
reakcji na ukąszenia owadów lub ugryzień innych dziko żyjących zwierząt,
problemów gastrycznych niezwiązanych z nieprzestrzeganiem zaleconej diety,
zaburzeń behawioralnych m.in zjadania przedmiotów niejadalnych, koprofagii itp.,
chorób powstałych w wyniku braku wymaganych przez Hotel szczepień, braku odrobaczenia czy też zabezpieczenia przeciwko pchłom i kleszczom,
nierzetelnej informacji o stanie zdrowia zwierzęcia,
pogorszenia stanu zdrowia seniorów lub psów przewlekle chorych,
zaostrzenia objawów alergii lub dermatoz czy niezdiagnozowanych wcześniej chorób,
zgonu zwierzęcia niewynikającego z bezpośredniej winy Hotelu ( w przypadku śmieci zwierzęcia w czasie jego pobytu w Hotelu, zwłoki zwierzęcia zostaną przekazane do Kliniki Weterynaryjnej celem wykonania sekcji zwłok ustalających przyczynę śmierci zwierzęcia. Jej koszty ponosi Powierzający. W przypadku ujawnienia przyczyny leżącej po stronie Hotelu, wszystkie koszty z tym związane przechodzą na Hotel).
9) Powierzający oświadcza, że jest świadom możliwości wystąpienia nieoczekiwanych okoliczności niezależnych od Hotelu, które mogą prowadzić do uszczerbku w zdrowiu lub utraty życia psa. Biorąc powyższe pod uwagę Powierzający odstępuję od roszczeń prawnych i finansowych względem Hotelu.
10) Powierzający zobowiązuje się pokryć koszty szkód wyrządzonych przez jego psa na mieniu Hotelu.
11) Powierzający akceptuje, że odpowiedzialność (również finansowa) za krzywdy wyrządzone przez jego zwierzę innym zwierzętom lub ludziom spoczywa na nim.
12) Wszelkie dostarczone przez Powierzającego przedmioty, szczególnie zabawki, przywiezione ze zwierzęciem mogą ulec zniszczeniu, zagubieniu lub mogą nosić ślady użytkowania przez psa.
13) W trakcie korzystania z ogrodu, spacerów i zabawy z innymi psami podczas niesprzyjającej pogody pies może się pobrudzić.
14) Ze względu na bezpieczeństwo, zdrowie i komfort pozostałych gości Hotel nie przyjmuje psów:
- bez odbycia pełnego procesu aklimatyzacyjnego,
- bez wymaganych przez Hotel szczepień, zabezpieczenia przeciwko pchłom i kleszczom lub nieodrobaczonych,
- psów wykazujących objawy chorobowe w dniu przyjęcia pod opiekę,
- w stanie zdrowia niebezpiecznym dla życia i zdrowia zwierzęcia lub bezpośrednio po przebyciu choroby o potencjale zakaźnym,
- wykazujących zachowania agresywne w stosunku do pracowników Hotelu,
cierpiących na problemy separacyjne oraz problemy behawioralne uniemożliwiające komfortowy pobyt,
suczek w cieczce.
15) Powierzający wyraża zgodę na bezpłatne umieszczanie zdjęć lub filmów z udziałem jego zwierzęcia w materiałach ilustrujących działania Hotelu.
16) Powierzający zobowiązuje się do odbioru (osobiście lub poprzez osobę upoważnioną) zwierzęcia w przeciągu 24h od zgłoszenia przez Hotel zachowania, którym stwarza realne zagrożenie dla obsługi Hotelu lub gdy jego zachowanie może być potencjalnie niebezpieczne dla jego zdrowia.
17) Hotel może odmówić przyjęcia zwierzęcia od Powierzającego bez podania przyczyny.
§ 6. Płatności i zasady dotyczące rozliczeń
Doba hotelowa naliczana jest w systemie 24-godzinnym. Rozpoczyna się w momencie pozostawienia zwierzęcia pod opiekę i kończy o tej samej godzinie dnia następnego.
W przypadku odbioru późniejszego niż data odbioru wskazana w Umowie od czasu przekroczenia naliczana jest kolejna doba wraz z dodatkową opłatą w wysokości:
+50% dobowej stawki zł za odbiór do 1 dnia przekroczonego czasu,
+100% dobowej stawki za odbiór powyżej 1 dnia przekroczonego czasu i każda kolejna doba liczona w cyklu 24 godzinnym kosztuje +100% ceny danego pakietu opieki.
Odstąpienie od powyższych jest możliwe na zasadzie porozumienia stron jedynie w przypadku gdy przedłużenie pobytu psa nie nakłada się z rozpoczynającym się planowym pobytem innego psa. Obowiązujący cennik znajduje się pod adresem https://www.okpets.pl/cennik. Usługa świadczona przez Hotel jest zwolniona z podatku od towarów i usług (VAT) na podstawie art.113 ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity Dz. U. 2004 nr 54 poz. 535 z późn. zmianami).
3) W okresie świątecznym wyszczególnionym w cenniku obowiązują taryfy świąteczne.
4) Powierzający psów wymagających opieki specjalistycznej, pooperacyjnej lub ze szczególnymi
wymaganiami behawioralnymi, przy wnoszeniu rezerwacji każdorazowo zostaną poinformowani przez Hotel o wysokości stawki dobowej. Jest ona ustalana na podstawie wywiadu z Powierzającym i zakresu dodatkowych obowiązków.
5) W przypadku dostarczenia zbyt małej ilości karmy lub niezapewnienia jej na pobyt psa Powierzający zobowiązuje się do pokrycia kosztów związanych z wyżywieniem psa karmą wybraną przez Hotel. Koszt wyżywienia będzie ustalony na podstawie spożycia i rodzaju zastosowanej karmy. W takim przypadku Powierzający oświadcza, że akceptuje dodatkowe koszty i zobowiązuje się je pokryć, oraz rozumie, iż zmiana karmy może wywołać dolegliwości żołądkowe zwierzęcia i nie będzie wnosił pretensji względem Hotelu, jeśli one wystąpią.
6) Koszt usług dodatkowych niewyszczególnionych w cenniku podlega wycenie indywidualnej.
7) Płatność za pobyt psa w Hotelu przyjmowana jest gotówką, blikiem, przelewem lub zbliżeniowo kartą przy odbiorze psa. Kwota rozliczenia obejmuje należność za ilość dób spędzonych w Hotelu wg obowiązującego cennika i regulaminu rozliczeń, a także ewentualne koszty dodatkowe jeżeli takie powstały np. dodatkowe koszty za wyżywienie, koszty transportu i wizyt u lekarza weterynarii, dokonanych zniszczeń lub innych odpłatnych usług dodatkowych zamówionych przez Powierzającego.
8) W sezonie wysokim tj. Okres Świąteczno-Noworoczny, Ferie Zimowe, Wielkanoc, Majówka, Boże Ciało, Wakacje, Wszystkich Świętych; wymagana jest wcześniejsza rezerwacja miejsca oraz wpłata bezzwrotnego zadatku w wysokości 30% za cały planowany pobyt psa w Hotelu pod wskazany poniżej numer konta bankowego OK Pets Olimpia Kłosińska - Spyrka z siedzibą przy ul. Podgórnej 3b, 42-460 Przeczyce, 56 1050 1591 1000 0092 9084 2724. W tytule należy podać imię psa oraz dzień przejazdu i odbioru zwierzęcia.
9) Poza sezonem wysokim wpłata zadatku do rezerwacji nie jest wymagana, chyba że Hotel poinformuje Powierzającego o takiej konieczności.
10) Powierzający lub osoba przez niego wskazana może odebrać psa przed upływem ustalonego terminu zakończenia pobytu, Hotel zaś ma prawo do obciążenia Powierzającego kwotą jak za pełny deklarowany przy rezerwacji okres. Powierzający może przedłużyć pobyt zwierzęcia w Hotelu tylko i wyłącznie za zgodą Hotelu.
§ 7. Odbiór zwierzęcia
1) Powierzający jest zobowiązany do:
a) osobistego odebrania zwierzęcia z Hotelu lub wyznaczenia osoby upoważnionej do odbioru psa w uzgodnionym terminie,
b) uregulowania płatności należnych Hotelowi.
2) W przypadku, gdy Powierzający osobiście lub poprzez wyznaczoną osobę nie odbierze zwierzęcia z Hotelu w ustalonym terminie i:
a) będzie zalegał z opłatą za pobyt psa w Hotelu,
b) nie skontaktuje się z Hotelem w terminie 3 dni od upływu ustalonego terminu końca pobytu w celu wyjaśnienia sytuacji,
c) nie będzie odbierał połączeń i nie będzie odpisywał na wiadomości od Hotelu pod numerem telefonu, który podał przy rezerwacji miejsca w Hotelu,
d) poda fałszywe bądź nieaktualne dane, uniemożliwiające kontakt ze sobą w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji, we wszystkich przypadkach rozumiane jest jako fakt porzucenia psa oraz uprawnia Hotel do przekazania porzuconego psa odpowiednim instytucjom lub osobom trzecim i wystąpienia wobec Powierzającego na drogę sądową (prawne konsekwencje tego zdarzenia będą rozpatrywane na mocy Ustawy o Ochronie Praw Zwierząt z 21.08.1997 roku, która definiuje porzucenie zwierzęcia jako znęcanie się nad nim (art. 6 ust. 1 i ust. 2 pkt. 11) i nakłada na właściciela karę w postaci pozbawienia lub ograniczenia wolności albo grzywny (art. 35 ust. 1), i dalsze losy zwierzęcia reguluje art. 38 przywoływanej ustawy).
§ 8. Ochrona danych osobowych
1) Powierzający wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 r. o Ochronie danych Osobowych Dz. Ust. nr 133 poz. 883 wyłącznie dla potrzeb niezbędnych do realizacji czynności, związanych z usługami, które zamówił.
§ 9. Postanowienia końcowe
1) Wniesienie przez Powierzającego rezerwacji w Hotelu i otrzymanie potwierdzenia ze strony Hotelu jest dowodem zawarcia umowy na świadczenie przez Hotel usług na zasadach zawartych w niniejszym regulaminie.
2) Powierzający oddając zwierzę pod opiekę oświadcza, że przeczytał i akceptuje regulamin Hotelu i zawarte w nim ustalenia.
3) W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego. Wszelkie spory, które wynikną w związku z realizacją niniejszej umowy, będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji. W przypadku braku osiągnięcia porozumienia sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporów będzie sąd właściwy ze względu na siedzibę Hotelu.